UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Druhý muž vedle Tomáše Raclavského, který v naší zemi výrazněji promluvil do djentového dění, se jmenuje Martin Peřina. Na první pohled se může zdát, že jde o další pokus svézt se na popularitě čokoládového strunného mága Tosina Abasiho, ale při hlubším ponoru do tvorby tohoto Pražáka zjistíte, že tomu je trochu jinak.
„Povedená relaxační instrumentálka koketující s djentem a neoprogem“
Stejně jako Tosin se i Martin snaží dodávat citově poněkud strohému žánru, jakým djent je, pár bonusových hrstí atmosféry, hravosti a otevřenosti, zejména co se stylového směřování týče. Ony hutné djentové válce ze zkreslených kytar jsou v BETWEEN THE PLANETS spíše typickým kořením, než dominantní vlastností aktuálního alba. Mnohem častěji se Martin pouští do rozvíjení rockových melancholických brnkaček s delayem, jež často doprovázejí ambientně působící šmouhy rozpité na pozadí. Tyto nijak osamocené výlety často flirtují s neoprogovými cestami a mají tendenci odhalovat, že skladatelská invence je spíše blíže rockovým tělesům formátu PORCUPINE TREE, než moderním djentařským modlám.
Rozhodně jsou patrné zkušenosti z Martinových jiných kapel, které s tvrdou hudbou nemají moc společného, a tím se BETWEEN THE PLANETS asi nejvíce odlišují od všech těch kluků, kteří si pořídili vícestrunnou kytaru, neboť viděli, že ji ty velké kapely mají a z youtubeových videí se jali opisovat od ANIMALS AS LEADERS.
A teď jeden neduh tohoto projektu. Z mého pohledu chybí skutečně silné melodie. Album „Immersion Into the Unknown“ díky tomu působí trochu rozplizle a nevýrazně. Jako instrumentální kytarovka s relaxačním až éterickým feelingem to však funguje výtečně. Stejně jako zvuk, o který se skladatel dělil s Ecsonem Waldesem.
6,5 / 10
Já jsem naopak z desky nadšený, a to už nějaký ten pátek. Skvělých/pamětihodných nápadů tam nalézám mnoho. Některé skladby jsou vyloženě famózní (titulka, Thrive či Spectral Horizon). Podle mě srovnatelné se světovou konkurencí. Jen tak dál!
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.